Spirit fietsen reviews en ervaringen

Mega Magazijn Uitverkoop - tot wel 50% KORTING!
Wij hebben géén vertraging in de orderverwerking en levering van fietsen.

Spirit Move Damesfiets 7 versnellingen

€ 349,- € 269,- Excl. BTW: € 222,- korting € 80,- Gratis afgeleverd!

Spirit Move Plus Damesfiets 7 versnellingen

€ 369,- € 289,- Excl. BTW: € 239,- korting € 80,- Gratis afgeleverd!

Spirit Regular Damesfiets 7-Speed Groen

€ 349,- € 269,- Excl. BTW: € 222,- korting € 80,- Gratis afgeleverd!

Spirit Regular Damesfiets 7-Speed Mat-Zwart

€ 349,- € 269,- Excl. BTW: € 222,- korting € 80,- Gratis afgeleverd!

Spirit Cargo N3 Damesfiets 3 versnellingen Groen

€ 439,- € 329,- Excl. BTW: € 272,- korting € 110,- Gratis afgeleverd!

Spirit Cargo N3 Damesfiets 3 versnellingen Koraal

€ 439,- € 299,- Excl. BTW: € 247,- korting € 140,- Gratis afgeleverd!

Spirit Cargo N3 Damesfiets 3 versnellingen Mat-Groen

€ 439,- € 329,- Excl. BTW: € 272,- korting € 110,- Gratis afgeleverd!
TOP MODEL

Spirit Carry N3 Moederfiets Groen

€ 549,- € 419,- Excl. BTW: € 346,- korting € 130,- Gratis afgeleverd!

Spirit Carry N3 Moederfiets Mat-Grijs

€ 549,- € 419,- Excl. BTW: € 346,- korting € 130,- Gratis afgeleverd!

Spirit Carry N3 Moederfiets Mat-Zwart

€ 549,- € 419,- Excl. BTW: € 346,- korting € 130,- Gratis afgeleverd!

Spirit Valenti 6-Speed Herenfiets Olijfgroen

€ 379,- € 279,- Excl. BTW: € 231,- korting € 100,- Gratis afgeleverd!

Spirit Valenti N3 Herenfiets Zwart

€ 399,- € 299,- Excl. BTW: € 247,- korting € 100,- Gratis afgeleverd!

Spirit fietsen reviews

Spirit fietsen ervaringen

Spirit fietsen beoordelingen


Spirit Fietsen Reviews en Ervaringen City-bikes.nl
Achter elke review of recensie van een klant schuilt een unieke ervaring. Elke city bikes review is een persoonlijk verhaal. Door deze ervaringen te delen, help je anderen om betere keuzes te maken. Daarnaast zijn recensies/reviews ook een hulpmiddel voor bedrijven om hun (klanten)service aan te scherpen. Iedere klant die een review plaatst op de site van City-bikes, doet elke maand een gooi naar het terugwinnen van het totale aankoopbedrag. Een echte win-win situatie als u het mij vraagt…

Bij City-bikes werken we elke dag weer aan het verbeteren van de klantervaring. Aan de andere kant weten we ook dat we het niet altijd iedereen naar de zin kunnen maken. Maar dat we dat graag willen proberen en dat we hier eerlijk over zijn, staat buiten kijf.
We vragen onze klanten na iedere bestelling een review achter te laten op onze site, zodat wij weten wat we goed doen en wat eventueel nog beter kan. Zonder die reviews (maar liefst 5811 in aantal) zouden we niet onze prachtige rapportcijfer halen van 9.2 (uit 10).

Spirit Fiets reviews
Hieronder leest u een paar voorbeelden van reviews. Recensies over onze Spirit fietsen. Lees ze aandachtig en maak dan uw bewuste keuze. En bedenk: wij zijn er om u te helpen! Dus schroom niet om contact met ons op te nemen als u nog met vragen zit.

Benjamin, 4/5 ⭐⭐⭐⭐
City-bikes is een fijne winkel voor de wielerliefhebber. Ze hebben een mooie website, met duidelijke omschrijvingen en goede maattabellen.

F. Veenendaal, 5/5⭐⭐⭐⭐⭐

Goede en snelle levering, verder geen opmerkingen.

Yvonne, 5/5⭐⭐⭐⭐⭐
Zeer snelle bezorging. Goede service. Erg aardige bezorger. Trappers erop gezet en zadel op de juiste hoogte. Ben super blij met mijn Spirit fiets, helemaal toppie!!!

William, 5/5 ⭐⭐⭐⭐⭐
Keurige ontvangst bij een ‘spoedreparatie’ incl. koffie en aanvullende e-bike informatie m.b.t. toekomstige vervanger voor mijn huidige fiets. Na een half uur weer tevreden de weg (rijwielpad! op! Vakkundige en uiterst vriendelijke service verleend daar bij city bikes in Zaandam. 


Misperen
Natuurlijk zitten er ook wel eens ‘misperen’ tussen en dat laat de klant ons dan ook onomwonden weten. Zoals gezegd, je kan het NOOIT iedereen naar de zin maken. We leren elke dag bij, mede door de mindere reviews hieronder.

Joeri, 1/5⭐
Na een dramatische leveringsperiode heb ik een week geleden toch uiteindelijk de fiets geleverd gekregen. Of toch iets wat de fiets zou moeten voorstellen. De fiets bleek ernstig beschadigd. Hierop heb ik telefonisch contact gehad. Er zou zo snel mogelijk contact opgenomen worden voor de fiets te retourneren, maar helaas heb ik na meer dan een week nog steeds niks gehoord. Ik ben niet te spreken over jullie service en de manier van omgaan met klanten. 


Snellink, 1/5⭐
Mooie fiets, alleen de standaard gaat erg zwaar en is een goedkope standaard. De service van City-bikes zelf is ronduit slecht. Heel wat mailtjes en telefoontjes met hun gehad en er werd elke keer van alles beloofd, maar niks werd op tijd waar gemaakt. Doordat de eerste 2 fietsen die wij wouden voor onze dochter uitverkocht waren en het niet snel handelen van City-bikes kwam het verjaardagscadeau te laat. Anderhalve week later dan gepland/beloofd kwam de fiets eindelijk. Fiets is mooi en dochter is blij, maar de service viel erg tegen! Daarom krijgen ze van ons maar 1 ster en die is voor de fiets…


Leren van fouten
U ziet, we hebben nog een schone taak in het vooruitzicht. Schrik niet, met de meeste mensen die een slechte recensie achterlieten op deze site hebben we geprobeerd in contact te komen. Als de klant ervoor open staat om de problemen op te lossen, kunnen we hier samen de schouders onder zetten. Maar niet iedereen staat daar, na de eerdere teleurstellende ervaring, voor open. Dat is begrijpelijk, maar ook jammer. Want dan kunnen ons ‘wrong doing’ niet omturnen naar ‘doing right’. Enfin, om het gemoed alvast weer een beetje op te porren hieronder nog een paar lovende recensies. Want, het merendeel gaat goed. Het kan bij momenten gewoon wel eens tegen zitten. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Geluk bij een ongeluk: van je fouten kun je leren...

Joop, 4/5⭐⭐⭐⭐
Prima afhandeling van de online bestelling en super snelle levering van een ebike. De betrokken medewerkers (van post nl) stelden de fiets bij aflevering kundig en vakkundig af. Defecte binnenband werd binnen enkele dagen onder garantie vervangen, had iets sneller gemogen.

C van der Mak, 4/5⭐⭐⭐⭐
Ondanks de wat langere wachttijd ben ik zeer tevreden. Vriendelijke bezorger, legde uit hoe en wat en was ook zo vriendelijk om hem gelijk op de juiste hoogte te zetten. Het is een top fiets, ben er super blij mee.

Helena Mels, 5/5 ⭐⭐⭐⭐⭐
Echt een topbedrijf. Ik werd netjes geïnformeerd over de levertijd van de fiets. Kreeg ook de optie om van de koop af te zien. Hier ben ik niet op ingegaan. En wat bleek, de fiets is toch veel eerder geleverd dan aangegeven. Super blij uiteraard. De fiets werd keurig afgemonteerd bezorgd. Helemaal top. Dikke pluim!


Voordelig voor de klant

Zoals het spreekwoord luidt: “Jantje lacht, jantje huilt” m.a.w. het kan mee zitten of het zit tegen (Engels: “You win some, you lose some”). Maar de ‘verliespartijen’ nemen we niet zomaar voor lief. Wij van City-bikes zullen de gegronde kritieken ter harte nemen en er ons voordeel mee doen. Zodanig, dat het op de lange(re) duur altijd in het voordeel van de klant uitpakt. Wilt u nog meer reviews lezen?

Veelgestelde vragen (FAQ)
We kunnen ons goed voorstellen dat u nog veel vragen heeft omtrent bestelling en/of levering van Spirit fietsen door City-bikes. Of vragen van een geheel ander kaliber (accessoires/montage). De meest prangende vragen (en de antwoorden) op elk gebied hebben we gebundeld. Browse er doorheen en kijk of u uw vraag tegen komt. Zo ja, dan is die alvast mooi beantwoord. Voor overige vragen kunt u natuurlijk terecht bij onze klantenservice, telefonisch: 010-7171866 of via de mail: info@city-bikes.nl


Wat is de levertijd?
Wij proberen onze Spirit fietsen altijd zo snel mogelijk bij de klant te leveren. Dit is echter afhankelijk is van de beschikbaarheid/de aanwezige voorraad op dat moment.  Als u online een Spirit fiets bij ons bestelt, ziet u de levertijd van de fiets op uw scherm verschijnen. Een fiets die op voorraad is en die voor 17.00 uur wordt besteld, kunt u de volgende dag al in huis hebben. Als u de Spirit fiets van uw keus ná 17.00 uur bestelt is de levertijd 2 werkdagen. Mocht de door u gekozen Spirit fiets eventueel (nog) niet op voorraad zijn, geldt een aangepaste levertijd. In deze zijn we afhankelijk van de leverancier. Zodra de fiets weer op voorraad is, nemen we contact met u op. 


Wanneer wordt mijn fiets bezorgd?
Wij bezorgen 5 dagen per week door heel Nederland. Voor het bezorgen van de door u bestelde Spirit fiets werken wij samen met DHL, een gespecialiseerd vervoersbedrijf. Op de avond voorafgaand aan de dag van bezorging ontvangt u een e-mail met het verwachte tijdvak van bezorging. Klanten die in België wonen dienen rekening te houden met een levertijd van 2 dagen.
Accessoires en/of onderdelen worden apart verstuurd met de pakketdienst PostNL of GLS.

Wat zijn de bezorgkosten?
Bezorging binnen Nederland en België is altijd gratis. Daarnaast kunt u uw bestelling eventueel ook gratis afhalen in één van onze winkels. Dit kunt u aangeven (in het opmerkingenvak) tijdens de online bestelprocedure. 


Hoe wordt mijn fiets geleverd?
U krijgt de bestelde Spirit fiets veilig verpakt in een doos afgeleverd. Deze nieuwe Spirit fiets is voor 85% al voorgemonteerd. U hoeft alleen nog de trappers, het stuur en het zadel te monteren. Normaal gesproken is dit een klusje wat iedereen makkelijk zou kunnen. Een Spirit omafiets bijvoorbeeld is gemiddeld in zo'n 15 minuten geheel afgemonteerd. Zelfs door mensen met twee linkerhanden!

LET OP: de linker en rechter trapper (fietspedaal) verschillen qua schroefdraad van elkaar. De linker trapper heeft een links schroefdraad en het rechter pedaal een rechtse. 


Kan ik de Spirit fiets ook afhalen in een winkel?
Ja, u kunt uw bestelde Spirit fiets ook afhalen in onze winkel in Rotterdam (adres: Admiraal de Ruyterweg 24a) of bij Jouwfietsenwinkel in Zaandam (adres: Klokbaai 11). Bestel via internet (online) het product van uw keuze en haal dit later op in de winkel. Kies hiervoor tijdens de bestelprocedure voor de optie ‘afhalen’ bij de verzendmethode.
Wilt u het product/de fiets liever in de winkel zelf kopen, dan bent u -natuurlijk- van harte welkom in onze winkel in Rotterdam of Zaandam. Let wel: We hebben daar maar een beperkt deel van ons brede assortiment uitgestald staan, want ons magazijn is gevestigd op een andere locatie.
Ons advies is dan ook om altijd 1 of 2 dagen voordat u langs wilt komen in de winkel het model van uw voorkeur per e-mail te reserveren via info@city-bikes.nl Telefonisch het model van uw keuze reserveren kan ook: 010-7171688. Wij zorgen daarna dat de door u gereserveerde Spirit fiets voor u klaar staat in de showroom van ons filiaal. Zo komt u niet voor niets. Dit alles is uiteraard geheel vrijblijvend. Als u kiest voor het afhalen van uw bestelde Spirit fiets in onze winkel in Rotterdam kunnen wij de fiets geheel rijklaar maken tegen een meerprijs.

Hoe kan ik mijn bestelde fiets retourneren?
Na uw aankoop heeft u 100 dagen om een bij City-bikes.nl bestelde fiets te retourneren. Let wel: onder bepaalde voorwaarden. De fiets moet namelijk in ongebruikte, originele staat zijn. In alle andere gevallen worden er afschrijvingskosten gerekend. Als u uw Spirit fiets wilt retourneren, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Kan ik accessoires ook retourneren?
Bestelde accessoires kunt u binnen 14 dagen na aankoop retourneren. Zodra we het product of de producten retour hebben ontvangen, maken we het bedrag naar u over. Dit moet binnen twee weken op uw rekening staan.
Producten met zichtbare gebruikssporen, missende onderdelen of een missende of beschadigde verpakking accepteren wij niet als retourzending.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?
Bij het retour sturen van een product zijn de retourkosten voor de koper. Als u uw product in één van onze winkels retourneert, dan krijgt u uw aankoopbedrag terug minus de verzendkosten van 15 euro. U dient wel uw aankoopbewijs te overleggen. Bij producten die NIET in originele/ongebruikte staat zijn, worden afschrijvingskosten in rekening gebracht. Als u het product alleen komt ruilen, betaalt u alleen de bezorgkosten.

Hoe kan ik een bestelling wijzigen?
Heeft u zich bedacht, is de keus toch op een andere Spirit fiets gevallen? Geen enkel probleem, dit kan kosteloos gewijzigd worden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Houdt uw orderbevestiging bij de hand, dan is dit in een zucht en een piep geregeld. De gegevens worden in een handomdraai aangepast.

Hoe kan ik een bestelling annuleren?
U kunt uw bestelling bij City-bikes.nl tot aan het moment van verzending kosteloos annuleren. Tot aan dat moment kunt u dus nog kosteloos onder uw bestelling uit. Als de bestelling al is verzonden, dan weigert u het pakket bij bezorging aan de deur. De aankoopsom wordt na goede ontvangst van de retourzending naar u teruggestort. Helaas worden de gemaakte verzendkosten NIET vergoed, die worden in rekening gebracht.

Hoe zit het met de garantie?
City-bikes.nl garandeert haar klanten dat het geleverde product voldoet aan de met de klant gesloten overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid én de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande overheidsvoorschriften en/of wettelijke bepalingen. 


City-bikes.nl geeft 1 jaar garantie op de bewegende onderdelen van uw bij ons bestelde Spirit fiets en 2 jaar garantie op het frame. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals de ketting, banden, het freewheel, de remkabels en remblokken, het kettingblad en de achter tandwielen wordt GEEN garantie gegeven. Tenzij er sprake is van aanwijsbare constructie- en of materiaalfouten. Schades die ontstaan zijn door onjuist gebruik van de fiets of door een val vallen buiten de garantieregeling. 

De garantie afhandeling vindt plaats in onze winkel in Rotterdam, aan de Admiraal de Ruyterweg 24a. Als de afhandeling van de garantie per post mogelijk is, zijn de portokosten voor rekening van de klant. Is iets niet in orde met het bestelde product? Neem dan altijd eerst contact op met ons. Na overleg gaan we ons uiterste best doen om uw klacht zo snel mogelijk af te handelen.

Wat kan ik doen als ik een klacht heb?
Het kan natuurlijk voorkomen dat u achteraf niet (geheel) tevreden bent over uw bestelde product en/of de behandeling/voorlichting door City-bikes.nl
Maak dit dan zo snel mogelijk kenbaar, zodat we de klacht kunnen bekijken of de fout kunnen herstellen. Hoe eerder u reageert, hoe sneller we op zoek kunnen naar een oplossing.

Een officiële schriftelijke klacht ontvangen wij het liefst per e-mail: info@city-bikes.nl
U kunt ons via een brief op de hoogte brengen van uw klacht. Stuur deze dan naar:

Klantenservice City Bikes 

Admiraal de Ruyterweg 24a, 

3031 AC Rotterdam, 

Nederland. 


Nadat wij uw klacht hebben ontvangen, sturen wij u binnen 14 werkdagen een ontvangstbevestiging en meer informatie over de verdere te volgen procedure.
Echter, we zouden het zeer op prijs stellen als u er eerst met uw contactpersoon bij City Bikes probeert uit te komen. Als deze poging mislukt, vraag dan haar/zijn leidinggevende en probeer het met hem/haar naar vermogen op te lossen.
U kunt de City Bikes klantenservice bereiken onder nummer: 010-7171866.

N.B.: Mocht u NIET tevreden zijn met de afhandeling van uw klacht, dan staat het u vrij om een willekeurige geschillencommissie in te schakelen.